• Werkwijze
WERKWIJZE
Wij weten wat u moet doen, lees hier hoe we dat voor u kunnen doen.

Online marketing voor u verkennen, implementeren en evalueren

Doelen zijn dromen met een deadline

Online marketing geanalyseerd

Vervolgens start de grondige analyse van huidige communicatieinzet, (gewenste) klanten en concurrenten. Dit marktonderzoek doen we in samenspraak met u. Zodat u een passend, nuttig en bruikbaar onderzoek krijgt. Dat is echter niet alles wat we doen in deze fase. We kijken namelijk ook expliciet naar u en uw bedrijf. Dit is wat ons anders maakt dan andere marketingbureaus. Uiteindelijk maken immers niet wij, maar u het echte verschil en moet de strategie bij u en uw bedrijf passen. Dit doen wij door uitgebreide gesprekken met u

Het juiste gevoel

Dankzij onze ervaring kunnen wij op basis van het marktonderzoek en de gesprekken met u een bedrijfsprofiel en een klantprofiel opstellen. Vervolgens presenteren we de resultaten en een schets van de marketingstrategie aan u. Het juiste gevoel is hier van essentieel belang om de klant te overtuigen met uw marketingstrategie. Enerzijds moet u het juiste gevoel hebben bij het voorgestelde. Anderzijds moet uw klant het juiste gevoel krijgen bij uw marketinginzet. Vandaar dat we op dit moment een belangrijk feedback moment hebben gecreëerd.

5 fases

Onze techniek is te verdelen in 5 fases. Hierboven hebben we al drie fases beschreven. Hieronder staan alle fases onder elkaar.

Werkwijze Spectatio

  1. Marktonderzoek
  2. Bedrijfsprofiel en Klantprofiel(en)
  3. Marketingstrategie
  4. Uitvoeringsplan
  5. Evaluatie

De passende techniek

Hierna komt de uitvoeringsfase. We ontwikkelen op basis van de Marketingstrategie uw uitvoeringsplan. Hier zoeken we de passende techniek(en) bij uw Marketingstrategie. Welke systemen moet u bijvoorbeeld gebruiken? Welke social media passen bij uw bedrijf? Moet welke automatiseringssoftware moet u gaan werken? Kunt u dit zelf, of wilt u dit inhuren? Dit zijn voorbeelden van vraagstukken die wij hierin met u gaan beantwoorden. Dit gaat via de Scrummethode. Kern hiervan is snel een product presenteren, vaak testen, terugkoppelen en verbeteren. De filosofie hierachter is: the proof of the pudding is in eating it. Daar blijft het uiteraard niet bij. Een cruciaal onderdeel van dit plan is het constant evalueren van de gekozen strategie en ingezette middelen. Dit is een dynamisch proces en daarmee is het plan nooit af.

Lange termijn resultaten; Meten, Analyseren en Bijstellen

Online marketing is nooit af. De technische ontwikkelingen gaan razendsnel. Dat vraagt om een nieuwe attitude van bedrijven. Waar een bedrijf ooit volstond met een statische folder is alles nu dynamisch, constant in verandering en aan vernieuwing toe. Om constant aan te sluiten bij de leefwereld van de klant zijn voortdurend aanpassingen en verbeteringen nodig. Daarom is het vervolg van bovenstaande proces meten, analyseren en bijstellen. Dit doen wij in broodnodige strategiesessies. Voor optimale resultaten hanteren wij vier strategiesessies per jaar.

Geïnteresseerd?

Graag vertellen we u meer over ons, maar liever nog horen we meer over uw zorgen en ideeën. We filosoferen graag met u mee.

Onze deur staat altijd voor u open en uw koffie staat klaar!